همایش عفاف و حجاب در تفرش برگزار شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

همایش عفاف و حجاب با عنوان حجاب در آفتاب با رویکرد نقش تربیتی حضرت زینب(س) در سبک زندگی در مدرسه دخترانه مشیری برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش عفاف و حجاب در تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در کنار اقامه نماز و حفظ دین با نیت حفظ ارکان شیعه به پا خواست و برای نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

محمدحسن افشاری اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) تا ظهر عاشورا انقلابی عظیم بود و پس از شهادت آن امام بزرگوار به انقلابی تبدیل شد که تا عصر حاضر موجب بیدارگری شیعیان در جهان اسلام شده است.

وی تصریح کرد: حضور حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا تنها همراهی امام نبود بلکه فرصتی بود تا اهداف قیام عاشورا به لسان ایشان در کربلا و کوفه و شام عنوان گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: بیان اهمیت حفظ حجاب در جامعه، نقش حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی و توجه به حجاب ائمه و معصومین در طول سختی‌های عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش نیز در این همایش گفت: زن جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی افزود: اگر زنان به منزلت خود واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرآیند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: تجربه ملت‌های گذشته نیز نشان ‌دهنده این نکته است که هر گاه زنان، بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک کنند و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزند، منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده، اجتماع در سلامت و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش به آثار اجتماعی، فردی و اقتصادی حجاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد آرامش روانی و در امان ماندن از نگاه نامحرمان از مهمترین فواید حجاب است.

حسینی اضافه کرد: حضرت زینب(س) شخصیتی بی‌بدیل در واقعه عاشورا بود و با موقعیت شناسی خود سبب شد تا جوانان امروز بتوانند معنای حجاب را به طور واقعی درک کنند.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) با حضور خود در صحرای کربلا این موضوع را به جهانیان اثبات کرد که هیچگاه حجاب مانعی برای حفظ دین یا انجام امور روزمره نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |